Fick en hang-up och ville ha genomskinligt rosa glasögon i lite retrokänsla. Väljer att testa Misterspex. Beställer hem ett gäng glasögon att prova hemma varav modellen på bilden, i egen design av Misterspex-teamet föll mig mest i smaken.
Gillar verkligen den persikorosa nyansen och även formen var intressant. Allt som allt ganska fina bågar i den stil jag var sugen på.
De har fönsterglas allihopa tills man beställer de man gillar i rätt styrka. Inför det steget hade jag anledning att kontakta kundservice, kring receptet och mina värden samt hur dessa skulle tolkas och fyllas i på deras webbshop om man behöver terminalglasögon. Personalen var rent ut sagt ohjälpsam, verkade okunnig och svarade slarvigt och utan att besvara mina frågor, tills tredje mailvändan gav mig en annan kollega i tråden som kunde hjälpa mig. Lång väntetid emellan, något som gör mig som modern konsument frustrerad.
Gick till slut på magkänslan och valde att köpa ett par nya fina terminalglasögon hos en optiker här i byn istället. Support local osv... Gjorde förresten en ny synundersökning innan, som visade att jag hade exakt samma värden som för 6 år sedan, tur det. :o) Men glasögonen är så fina, ska man strunta i serviceupplevelsen och alla kringkostnader som prackas på i slutet av kassan på Misterspex och beställa iaf?
0